Støtt barna i Midtøsten →

Grunnskoleutdanning

Våre utdanningsprogrammer sikrer at barn i grunnskolealder, spesielt jenter, får en god læreopplevelse og fullfører skolen med forbedrede leseferdigheter.

Forskning viser at bare en tredjedel av 10-åringer kan lese og forstå en enkel skrevet historie. Rundt om i verden er det for mange barn som ikke får tilegnet seg de akademiske og helhetlige ferdighetene de trenger for fremtiden.

Eloisa er bare 10 år, men hun er leder i skolens leseklubb og hjelper sine medelevene med å bedre sine leseferdigheter.

Vi trener lærere i hvordan de kan innpasse lek i undervisningen for å gjøre den mer engasjerende og inkluderende for alle elever, med spesielt fokus på jenter og barn med funksjonshemming. Lek gjør tilegningen av lese- og regneferdigheter samt sosioemosjonelle ferdigheter enklere og morsommere. Og når elevenes deltakelse og bidrag verdsettes, oppfordres barn til å bruke nysgjerrigheten sin, samarbeide med jevnaldrende og løse problemer.

BEDRE LESE- OG SKRIVEFERDIGHETER

Barn i Right To Play-støttede skoler i Tanzania hadde 2,5 ganger større sannsynlighet for å utvikle gode leseferdigheter enn barn i ikke-partnerskoler.

Vi tilbyr også elevene muligheter til å fortsette å lære utenfor klasserommet gjennom leseklubber og i fellesskapsmiljøer. Og vi samarbeider med utdanningsmyndigheter for å integrere lekbasert læring i utdanningspolitikk og læreplaner for å styrke barns læring og utvikling i generasjoner fremover.

class="testimonial-image"
"La oss dra tilbake for å få en bedre fremtid." - Noelline, 14
Noellines historie